Pages

Tuesday, May 25, 2004

Ett däck i duschen

18:54 God, I'm tired... Jag menar fuck... Man vet inte ens om det är sant eller en automatiserad standardmening.
Jag somnade 8 på kvällen igår, och de gånger jag vaknade i natt åt jag godis från en skål med ganska mycket sånt i. Allt var borta innan frukosten på morgonen.
Hämtade posten och tänkte att det kanske kan vara en bra framtidsplan att försöka se till att hämta posten varje dag.

20:17 Jag vaknade 8 på morgonen. Nu är klockan ca åtta på kvällen igen, och jag har suttit framför datorn sedan åtta. Om jag går och lägger mig nu blir det ett lättbegripligt mönster i mitt liv.

Mamma hade något att invända mot att det stod ett däck ingen vet vilket slags fordon eller redskap det kommer ifrån i duschen. Jag sa att det var borde kunna vara intressant, duscha med däck hade hon väl aldrig gjort innan? Då blev hon glad istället för klagande, för det hade hon ju faktiskt aldrig gjort.

Jag hittade däcket när D och jag var nere vid sjön i söndags och letade efter naturmaterial att hålla våran lyckade eld vid liv med. Jag fiskade upp den ur sjön en gång, och nu låg den i eller jämte en hög gamla löv. Jag ville ha det i inredningssyfte.

21:01 Tänkte skärpa mig och ta så många kort med digitalkameran som jag bara orkade. Vad som helst.
Mamma påkallade uppmärksamhet och ropade till sig mig till ett fönster.
- Kolla vad det växer, vilken kraft!
- Mmm..
- Men det är ju helt otroligt, kolla bara. Jag har inte sått dem.. nej, det var inte alls längesedan.
- Du har inte sått dem? .. Det måste vi ta kort på.. *tar kort*
- Men vilken kraft!
- Ja... det är naturens kraft.
- Ja, naturens bergssprängarkraft är det.. Gå genom asfalt kan det till och med, maskrosor kan det.
- Vadå, är det maskrosor?
- Nej, det är pumpa och gurka.

No comments:

Post a Comment