Pages

Wednesday, November 16, 2011

3 instabila månader

- Har du blekt tänderna?
- Nej, jag har bara borstat dem.

Öl klockan 11 måndag förmiddag.

Ser ca två lättsamma, romantiska komedier om dagen i två veckors tid.

Blir helt utan inkomst och köper ett akvarium.
Fixar ett par veckor senare en ny, dyrare lägenhet och blir tvungen att tömma akvariet igen för att packa ner det.

Rakar halva huvudet och köper ett slags hårpuder som man kan använda för att fluffa till resten av håret. Det blir lite torrare av det också, och ser renare ut längre.

Använder zopiklon som ångestdämpande under dagarna och tänker på en vän jag hade som blev beroende av det på det sättet.

Träffar en annan vän jag saknat i över ett år, trots att vi bor i samma stad. Hon blir riktigt genuint glad av att se mig igen och kramar om mig länge. Hon är lite som en extra mamma. Jag känner mig trygg.

Ligger på golvet i ett släckt litet badrum som är låst i en lägenhet som är tom, och låst, för att det är det mest avslappnande jag vet.

Dricker vodka ensam hemma mitt i veckan. Tänker på min flickväns bipolära mamma som haft alkoholproblem.

Låtsas må bra. Går in i badrummet och stoppar mig själv mitt i ett skärsår med frisörsax. Går ut igen och skriker att jag inte orkar låtsas må bra längre.

No comments:

Post a Comment