Pages

Wednesday, February 22, 2012

Soffan framför datorn

Soffan är vänd mot datorn, och i den lever jag nu.
Runtomkring, utöver den vanliga mängden koppar, påminnelselappar och pennor, ligger olika sorters nikotinfritt snus, böckerna "Dekorativ antikmålning", Vetenskapens världs "Solsystemet" och "Electronics projects for dummies", uträkningar av konverteringar mellan ljusår och kilometer, utskrivna mallar för tillverkning av egna teckensnitt och artiklar om studier av ögonrörelsers betydelse i kroppsspråk.

Jag är stolt över att ha återuppväckt en önskan om intellektuell utveckling, samtidigt som jag vet att jag är en informationsknarkare som lätt snöar in på saker och kanske ignorerar resten av vardagen på ohälsosamma sätt.

Mest av allt är jag förlamande överuppmärksam på beteenden som kan vara ohälsosamma. Jag är rädd för att vara både ledsen och glad, och försöker eftersträva någon slags superneutralitet i humöret som jag aldrig varit kapabel till.

No comments:

Post a Comment