Pages

Thursday, December 28, 2000

Nästa händelse

TV-tiden på dygnet, men nollställdheten kan rädda liv.
Jag är en krälande ödla som kraxar.
Vi väger egentligen ingenting utan trycks bara neråt och gör fördjupningar i madrasser.

Det är något fel på alla böcker jag läser eftersom jag slutar efter x av y sidor.


Potatisen hade tappat konturen. Jag lyfte en, och när den landade på min tallrik var den en hög. Sönderfallning. Det hade vi roligt åt. Det var middagen - dagens Händelse. Nästa händelse inträffar
19:00 då jag ska äta kvällsmat.

I framtiden ser jag än mer otålighet och väntan på visshet. Rymd.
Man går i skolan! Är vad man gör. Hur kan jag inte ens förstå och rätta mig efter detta?

    Det är nu 10 minuter kvar till nästa händelse. Jag glömmer alltid vad jag gör om dagarna.... Igår var det vita bönor med brödbitar i.

4 minuter tills nästa händelse.
    Jag hatar min panik. Det enda man kan vara rädd för är rädslan, och det enda man kan hata är att behöva hata? Det roliga är att ha roligt, man älskar att man älskar.
Älska då!

2 minuter kvar till nästa händelse.
    Världen lurar mig att den snurrar fort. Sakta snurrar den, i en cirkel. Det är inte att färdas.

1 minut kvar till nästa händelse.
    Jag vill gråta tror jag. Men varför ska jag göra det just nu, när tiden äntligen är inne för att äta kvällsmat, och det varar ju i en hel kvart.

No comments:

Post a Comment