Pages

Wednesday, January 17, 2001

Livet i procent

03:30

Mornar:
Jag tar några bloss direkt efter att jag har vaknat för att pigga upp mig.
Medan jag röker och en stund efteråt känner jag mig till 30% uppiggad av solen/kylan, till 70% mer förslöad av nikotinet.

Jag hade gått och lagt mig i detta stadiet om det inte varit för den 20-40 procentiga viljan att uppleva dagen (varierar efter humöret, vilket reglerar graden av förmåga att uppskatta småsaker i tillvaron). Om jag är i ett tillstånd av apati, eller har en ångestnivå på-2,5 (i en skala på +1 till -5 där 0 är neutral) eller lägre är det i genomsnitt 80% risk att jag återvänder till sängen efter första rökningen efter klockan 10 på morgonen.

Om ångestnivån var -1 när jag gick och lade mig är risken 50% att jag reagerar negativt om jag vaknar mitt i en dröm (av bytet av verkligheter). Vid ångestnivå -2 gäller 60% och vid -3 och nedåt 100%. Det spelar stor roll för vilket spår av möjligheter i stycken ovan jag kommer att hamna i.

Fritidssysslor om dagar och nätter

Jag målar för att kunna känna stolthet över prestationer, för att jag blir glad av färg och för att koncentrationen samlar mina tankar på en enda känslomässigt positiv sak.

Jag spelar patiens när jag inte vill känna tidens gång, eller irriteras av att bara sitta och glo när jag är ute på internet och väntar på att sidor ska laddar klart.

Jag läser för att tycka att jag arbetar på min framtid, en strålande karriär som bibliotekariehjältinna och för att lära mig saker om psykologi och hur andra människors liv kan se ut.

Jag letar efter konstbilder för att konst gör mig glad och inspirerad, och för att mata min nyfikenhet på vad människor runtom i världen skapar.

Jag skriver dagbok för att få perspektiv och inte förstorar upp saker. Också för att se att jag faktiskt gör roliga saker ibland och för att ha bevis på att alla mina dagar inte ser likadana ut. Och för att ventilera. För att pussla ihop till mönster så att både jag och det som händer mig kan framstå som begripligt. Orsak och verkan.

Jag ligger här och klottrar i ett kollegieblock 4 timmar innan väckarklockan ringer för att jag bestämt att det är viktigare för mig att må bra än att få tillräckligt med sömn.

No comments:

Post a Comment