Pages

Tuesday, January 2, 2007

Famlande

Jag spiller honung på skrivbordet. Famlar i mörkret efter en dosa, hittar en skruvmejsel. Det kommer inte förrän om en timme, som en halv svimning, så än så länge är det bara min naturliga fumlighet.

Restless legs kan bero på en för låg halt av dopamin i hjärnan. För att inte ha oroliga muskler som håller mig vaken om natten, behöver jag alltså höja min dopaminhalt. De tabletter jag ibland sover på förvärrar problemen. Det gäller alltså att somna fort innan bieffekterna sätter in. Allt sånt här är i högsta grad en vetenskap med egna sorters beräkningar. Jag har beräknat när jag ska ta medicinen, i förhållande till när jag tänkt gå och lägga mig. Och medan jag väntar på verkningarna, dricker jag så mycket kaffe, och äter så mycket havregryn som möjligt. Kaffe höjer dopaminhalten, men att havregryn skulle hjälpa, har jag ännu inte några vetenskapliga belägg för.

No comments:

Post a Comment