Pages

Sunday, September 2, 2007

Papercut i ögat

Det känns som om jag har avmagrat något, klämde nervöst på revbenen. Man kan inte ha revben på utsidan förstår ni, det blir ömtåligt. Benbrott som punkterar lungorna och alla andra inälvor.
En vän med en intressant väska berättade om hur det är att få ett papercut i ögat, och nu är hon på Island. Hon gav mig en papercut-kaka och kastade sedan resten av paketet över Atlanten. Jag vill sätta magnethalsband på bra människor som är kopplade till en specialmagnet i min lägenhet med on- och offknapp.



Jag var ute på promenad! Jag funderade över saken från det att solen gått upp, för att jag tyckte den var extra fin idag. Men så kom det saker i vägen hela tiden, som att jag somnade. Och jag hade en mardröm om att jag inte kunde ta mig ut ur lägenheten för att jag inte kunde hålla ögonen öppna.
Runt halv 6 på kvällen kom jag ut, tillslut.

Två pojkar i 10års-åldern grävde i en grushög utanför kyrkogården med spadar.
- Hej, vad heter du?
- [svar]
- Okej, hejdå!
(Jag fortsätter gå)
- Är du glad idag?
- Nej.
- Varför inte?
- Jag vet inte, man är inte det alltid bara.

Små barns första möte med den orsakslösa (sjukliga) ångesten.

No comments:

Post a Comment