Pages

Saturday, November 27, 2010

Lyxig NP-utredning

Jag har nyss sovit gratis på ett spa-hotell, medan jag genomgått diverse intelligens- minnes- koncentrations- och fokustest. På någon av de många papperna om personlighetsdrag och problem i vardagen, fick jag svara på frågan: "Lägger du ofta märke till detaljer i ditt utseende". Jag svarade nej, men jag tror det var fel svar.
På kvällen lade jag märke till att mina tänder har fel färg - de matchar inte ögonvitorna - och att hårvirvlarna går att få bättre koll på om jag byter håll på benan.

Sprejade alltså fast benan på andra sida av huvudet, och gick iväg till gymmet. Var där varje av de två kvällarna faktiskt. Jag skulle efter mina nya erfarenheter överväga att köpa ett gymkort, om det inte vore för problemet med att distrahera tankarna. Mina tankar börjar grubbla och göra mig deprimerad, om jag låter dem hållas.
För att förhindra detta medan jag tränade, lärde jag mig att tänka alfabetet baklänges. Nu när jag kan det, vet jag inte vad jag skulle ta mig till om jag gick till ett gym igen.

Hotellet var inte bara ett spa, utan också en vårdcentral, ett ålderdomshem och ett behandlingshem för missbrukare. Jag hittade ett kapell när jag var nere på källarplanet, där också en inglasad, gigantisk notbok från 1400-talet stod undangömd. Och när jag skulle gå tillbaka till mitt rum efter att ha varit på gymmet, råkade jag gå in i en korridor med vårdcentralens läkarkontor.

Över lag en bra upplevelse.

No comments:

Post a Comment