Pages

Monday, June 12, 2000

Hon kunde inte sova, till min stora glädje. Då kunde jag spela "En slemmig torsk" för henne. Hon skrattade så att mamma vaknade.
   
Klockan var 1, kanske 2, och jag gick in på mitt rum och började mixtra med ett paket.
Klockan blev halv 5 och jag fick en chock över att tiden gått så fort.
För mig är alltid nätterna kortare än dagarna.
   
Jag skulle skriva en lapp till brevbäraren om att fixa porto åt mig, det blev snarast ett brev.
Om själva det jag skulle skriva om skrev jag, bokstavligen: "Bla bla... porto?.. osv."

Slängde paketet och en hundralapp i en 5-liters plastpåse, gick ner till brevlådan.
Lukas-katten krälade över vägen och jag ropade: "Du ser ju för fan ut som en mink när du springer!" 

Blev lite förvånad över att hitta min syster sovandes i trädgården. Men hon vaknade för att jag väckte henne. Det var ju så kul att inte vara ensam vaken.

No comments:

Post a Comment