Pages

Sunday, November 19, 2000

Nu är jag anarkist

Wow, i morgon är det slut på helgen, och det spelar absolut ingen roll för mig. Jag är tillbaka i stadiet innan jag började lekis. Enda skillnaden är att nu borde jag ta mig till med något, något förväntas av mig. Och jag är rätt chanslös i 2000-talet, för hur många Trivial Pursuit -frågor kan jag besvara?

Jag gick ner i köket och slukade den sista klunken vitt vin ur en glastillbringare som stod på diskbänken.

Allt som ska vara som det är. Vara och vara.
Det går inte ställa flygplans-Fanta på undersidan av en hylla. Därför ska jag försöka tejpa fast dem, men det håller inte. Och skruvar gör man inte upp genom undersidan av en hylla. Min förvirring bör spridas och synas.
Har hängt en hundaffisch uppochner. Vart man nu kommer med det.

(Det har aldrig varit några ryssar på månen = ett Trivial Pursuit svar jag kan.)
Jag ger svaren, ni ställer frågorna.
-Där kommer jag vara när jag har ett eget liv.
-Så väl kommer jag överleva nästa år.

"Small black flowers that grows in the sky". Jag tror mig ha sett dem.

No comments:

Post a Comment