Pages

Friday, August 8, 2003

20-30 flygmyror

01:05: Urg.

Jag har kommit på att 4 är gränsen. Efter 4 somnar man inte, för då är det för ljust. Även med nerdragna persienner.

Låg i soffan och började fnittra åt ingenting. Åt att jag sovit dåligt.. Sen spikade jag in olika saker vid kanterna på ett skåp jag målat igen. Fick upp det. Lade in hemliga saker. Tryckte igen det igen.
Sen satt jag på golvet och sorterade brev. Jag läste igenom en del, några från 2000, det var oerhört tillbaka-i-tiden-dragande.

Åt frukost vid kl 16. Det kändes för zombie-aktigt. Satt uppe vid min dator och åt för att jag inte ville höra några kommentarer.
Skrev väldigt länge på ett mail.

Några timmar senare satt jag på golvet och spelade gitarr. Lärde mig något nytt. Lärde mig tills noterna, eller vad de där gitarrstrecken kallas, tog slut. Då suckade jag, för det fattades en bit av låten. Refrängen.

Mamma försökte låna någon mer bok av mig, men det gick inte. De är oftast för mycket det ena eller det andra. T ex för deprimerande eller för politiska.

Jag gick ut i trädgården med någons mobil och ringde L. En mygga satte sig på min fot, och det gjorde mycket ondare än det brukar göra så jag gjorde konstiga ljud.
Vi pratade om att göra något. Kanske i morgon kanske. Kanske åka buss till stan någon gång också för att gå på Expert.
Satte mig i hängmattan. Råkade mosa några myggor så att mitt ena ben blev blodigt, tänkte att det var lite konstigt att ha sitt eget blod på sig när det egentligen var någon annan som blivit skadad.

Nu är jag i väntstadium. Och sedan jag gick in i det har jag gjort en teckning av en hårddisk som delvis är mänsklig, eller en biologisk varelse som delvis är en hårddisk medan jag lyssnade på P3 Rock. Och jag har läst. Och ignorerat ett rop på hjälp. Och sjungit påhittade sånger om vad som händer för tillfället.

22:00: Nu är det invasion av flygmyror. Runt 20 stycken på och vid scannern... Ja, och nu är det minst trettio. Jag har ett fönster öppet och de verkar flyga rakt in.. Undra om man kan få till något slags rekord här nu. Och de kryper på datorhögtalarna också, så jag får blåsa bort dem innan jag höjer volymen för att inte mosa någon.
Ja kanske lägger ut en bild på det med sen då, för jag var tvungen att ta kort. Kan ju göra en hel inomhus-insektszoo-bildserie senare... Nu kryper de på skärmen.. Men det var ganska intressant det här ändå måste jag säga.

H har en moped nu. Jag hade sovit, och när jag gick ner (först tappade jag ett glas som jag sopade upp) provkörde jag den någon kilometer och kom upp i 10 km för mycket.


Den andra aktiviteten jag har haft idag är att jag har ramat in en tavla. .. oj, myrorna ramlar ner mellan tangenterna, de kommer nog aldrig hitta upp igen.... Jag fick hamra bort en del av träet med... en sån där järnsak, för tavlan var större än ramen på bredden. Den var mindre än ramen på längden, därför sågade jag också bort ca 6 cm på var sida och spikade ihop den igen.
Det funkade bra i slutändan.
    E ringde, E ej frisör utan ex-estet. Hon ska inte flytta till Skottland som det tänktes ett tag, utan till Karlstad.

För att komma till middagen fick jag ta en skogspromenad, för det var grillning igen. Jag fick för mycket pissmyrpiss på vänsterbenet, så jag lånade Hs moped upp för att hämta tea tree oil, som hon säger funkar mot allt. När jag skulle trampa igång mopeden på tillbakavägen slog jag i en pedal så jag redan har blåmärke på höger smalben.
    Sen grillade jag mina "gräskorvar".. Det lät ju knarkigt.

Vi ska inte ha djur längre har det bestämts. Jag blev drömsk om hur det skulle vara att fina till ladugården och bo där. Det skulle ju bli som en herrgård. Tre gånger större än vårt stora hus. Det skulle nog vara ett bättre framtidsalternativ för mig än det där med 10 friggebodar.
Det skulle vara jobbigt att städa, men man behöver ju inte ha det lika fint som i ett vanligt hus överallt. Det gör ju inget om man behöver gå med skor. Inte för mig. Den enda anledningen till att jag inte skulle stå ut med det är väl i så fall om för många människor tycker jag är för konstig som kan ha det så.. Men de skulle nog tycka det vore lika konstigt med friggebodarna.      

No comments:

Post a Comment