Pages

Thursday, August 14, 2003

En skapares tankar

Det läskigaste, om man tänker att det finns ett högre medvetande, en skapare, måste ju ändå vara den fantasi detta medvetande har:

"Jag vill göra varelser som för nöjes skull ser rörliga bilder, som de själva skapat, om hur de dödar varandra.
Jag vill att de ska gröpa ur andra varelser och klä sig i deras skal.
Jag vill att det ska kunna bildas varelser inuti andra varelser, och att den stora ska skrika av smärta när den lilla kommer ut. Jag vill att de ska bli attackerade av farliga bakterier och virus, och att några av dem ska tycka att deras existens är så sorglig att de dödar sig själva.
Jag vill att de ska förgifta sin egen miljö.
Jag vill att de hela livet ska undra över om jag finns, vad jag i så fall är och i vilket syfte jag skapade dem. "

No comments:

Post a Comment