Pages

Wednesday, August 18, 2004

Ny frisyr på 1 cm

01:50 Det är ingen total vilning eller ens något hypnagogt tillstånd att tala om nu. Jag som bestämt att jag skulle utnyttja varje natts insomning till automatiskt tal (diktafon) och av det få ut en ny bibel baserad på egna visioner.

Istället sitter jag här och dricker saft blandat med äppeljuice ur en colaflaska, uppdaterandes. Jag har äntligen, som vanligt till nackdel för sömnen, uppnått aktivering och distraktionen den erbjuder. Och jag ser inte fram emot att behöva släppa det.

Tidigare stod jag i badrummet och klippte bort centimeter efter centimeter. Jag kunde inte sluta när jag tyckte att det räckte, för jag tänkte: " Vad ska jag annars göra?" Nu är mitt hår 1 cm långt, men det är mer okej än det låter som.

13:09 Jag hade knölat ihop några kassettbandsetiketter. När jag gått och slängt dem upptäckte jag att jag hade ett klistermärke på högra handen det stod "Master" på.
Slumpen har krönt mig.

Emma ringde. Jag berättade att jag snaggat mig.
- Ja, det är ju sånt som kan hända när man har tråkigt... i din värld, sa hon.

No comments:

Post a Comment