Pages

Saturday, February 26, 2000

prozac och gymnasiet

Vet inte vad det blev av den här dagen. Jag har varken läst, tittat på film eller varit utomhus... eller varit ute och festat eller åtminstone träffat någon kompis, om man nu skulle utgå ifrån vad det är tänkt att tonåringar ska göra.

Jo, jag såg ju en dokumentär om prozac på K-World i alla fall. Prozac intresserar mig rejält mycket mer än djur. När dokumentären var över var det genast tillbaka till Animal Planet, då resten av familjen utbrister:
"Kolla vilka fjädrar!!!" och "Men de där ormarna är väl giftiga?!" och blir förtvivlade när pappa berättar att det gick en hel dokumentär om bara björnar som han tänkte ha spelat in men som han aldrig gjorde.

Fick jag ett brev från gymnasiet igår om att jag ska dit och spela två musikstycken som ett intagningsprov till musiklinjen. Det är mitt förstahandsval, och mitt andra är bild och form, men jag vill väldigt inte gärna spela gitarr och sjunga inför främmande människor.
Vilket alltså betyder att jag kommer att undvika att välja det jag tycker skulle vara roligast?

Självcitat:
"Det är ju onödigt att terrorisera nerverna i onödan, och jag har verkligen nerver att terrorisera!"
Mamma tycker förstås inte att det är i onödan.

No comments:

Post a Comment