Pages

Friday, May 18, 2001

03:15: Det är en fruktansvärt ohygglig oförmåga att sova jag har. Cigaretterna är slut.
Det är krypningarna i benen. Den äckliga rastlösheten gör mig aggressiv.

03:42: Jag röker filter och inget annat. När man håller ciggen på så nära håll får man massa rök i ögonen och näsan. Näsan blir lite svart och jag är inte riktigt säker på om jag har fattat eld eller inte.
Ser mig själv i badrumsspegeln. Ser att jag är vaken och känner den förtvivlan som varelsen i spegeln har i ögonen. Orkar inte se mer...
Går och sätter mig i köket. Försöker uppnå fysiskt behag. Äta mig mätt på flingor och trötta armarna med armhävningar. Inget funkar och himlen är ljusare än den var för tio minuter sedan.

16:41: Jag insåg för en stund sedan hur rastlöshet är ett naturlig tillstånd. Oändligt så länge vi lever. Det är den som driver oss till att göra någonting överhuvudtaget, och den kan vara helvetisk. Den är duhka.

ca 21: Gräsplanen här... den fanns både utanför fönstret i mitt rum när jag bodde här och utanför fönstret där jag bor nu, hos någon jag nyss inte kände... Underlig känsla av allt det där man inte hade kunnat ana.


No comments:

Post a Comment