Pages

Thursday, May 17, 2001

Glad över regn och kardborrband

De grämde sig över beslutet Att Gå Och Äta Pizza Eller Inte Gå Och Äta Pizza.
Det är sån jag är, och jag vill inte att andra ska vara likadana samtidigt för då blir allt så multisegt, och mitt tvivel får bekräftelse, existensberättigande.

Det regnar nu och regnet har en tröstande inverkan. Den smeker jorden med droppar tyngda av giftiga kemikalier. Men världen blir vacker då, och igår kväll tjatade jag om att jag fick en djungelkänsla. Jag älskar djungelkänslor. Jag älskar kombinationen av grönska och regn. Höst. Jag älskar hösten. Särskilt. Halvgrönt och en massa andra färger, som blir blänkande och glittrande. Förvackras i en melankolisk väta och ett mjukt molnigt ljus som kväver alla skuggor. Bort med kontrasterna och allt blir detsamma, enad fuktighet. Ett undervattens ovanvatten.

midnatt till fredag: På vägen till Jönköping (jippi, en impuls) berättar jag om kardborrbandets historia, och studerar fascinerat dess funktion. På hemvägen rensar jag de kardborrband jag har och förklarar nöjt att de behöver underhållas.

No comments:

Post a Comment