Pages

Monday, May 28, 2001

Inget diskskum :(


21:10: Jag hör någon utanför dörren. Det låter som nån jag känner. Jag öppnar. Grannen är på väg in till sig tillsammans med en kille med piercing i läppen.
"Hej."
"Hej."
Jag stänger nästan dörren. Men säger först "Hejdå."
Sen stänger jag nästan igen, men öppnar en gång till för att jag känner att jag behöver förklara mig.
"Jag tänkte bara säga hej."
"... Ja."
Så försvinner jag bakom dörren. Dörren stängs nämligen, och jag är bakom.


23:43: Jag ville så gärna köpa en tvättsvamp idag. Den var så stor, och så rosa och vit. Så skummig. 10 kr på Konsum. Men jag var tvungen att vara ekonomisk.

Jag älskar hur diskskum bubblar ur en tvättsvamp när man kramar på den. Ungefär samma princip som med grädde. Att röra i grädde med sked.
Jag gillar bara vitt om det är krämigt och lent. Inte om det sitter på en vägg eller är ett tomt papper eller en kläd (singular av kläder). Kanske en vas, bara den är len.

Spelat en hel del Nintendo och plockat blommor att ställa i Yalla-flaskor (drickyoghurt).

Jag ska kanske flytta till Örebro. Det är en stor stad. Där finns säkert ett bra bibliotek.

1 comment: