Pages

Thursday, April 7, 2005

Du finns i många olika versioner

Sitter på balkongen och stickar, röker snusar och dricker kaffe medan jag antecknar saker som händer.

12:45  Postbilen kör förbi söderifrån
12:46  Ett uvdjur hoar
12:46: Två "gula domherrar" sitter på antennen
12:55  Röd kombi svänger upp på vår ladugårdsgrusväg
12:37  Blå moped med vuxen förare kör förbi från norr

Dröm: Jag står på balkongen och ser ett stort, svart flygplan störta i skogen. Jag ser människor halvspringa ditåt.

Jag drabbades. Ibland slåss allting, och den slog mig. Det sa: du finns i flera upplagor, i många olika versioner. Du kan återfinna en del av dig själv i alla människor.
Jag ser bilder från länder jag aldrig besökt, och inser att jag föddes där.
Det är som att vara ute en natt i en stad med sina vänner. Man är full, ramlar ihop på trottoaren och fylls av en känsla som sammanfattar allting. Och det är bråttom att beskriva den med så många ord som möjligt innan känslan försvinner.

När man vaknar nästa dag i det vanliga tillståndet finns inte logiken i det kvar.

No comments:

Post a Comment