Pages

Sunday, April 17, 2005

Tillverka fysik

Ah,jo, jag tänkte uppdatera igår. Men det fanns ingen bokstav som var rätt att börja med. Ord var inte rätt, det var bättre med mindre mänskliga saker. Som planeter. Rymden är nästan hanterbar.
Jag funderar på att skapa ett eget universum, eftersom storlekarna i Vintergatan är så olika att jag måste göra en sol på 1,5 meters diameter om Merkurius ska kunna ersättas med en stenkula. Även ha en bit av fantasiplaneternas yta och atmosfär i någon slags glasbehållare. Jag kan titta in och tänka på Alfa Centauri. Två ficklampor som i Stargate och tänka ut underliga fysiska lagar.

Tystheten är nog underskattad. Jag undersöker dövhet och blindhet. Efter 20 år i nästan samma hem klarar man sig ganska bra, jag kan göra många saker medan jag blundar. Men jag är mycket äldre och yngre än 20 år, tiden stämmer inte. Därför läser jag om Einstein.

Jag öppnade diskmaskinen helt som vanligt och såg vattnet forsa mot mig. Trots det så hör jag vad människor säger till mig, de märker ingen skillnad för jag säger va lika ofta som vanligt. Och mitt hår är plötsligt långt nog för att dölja de klassiska, gula öronpropparna.


Inte för att det här liknar en text, men igår när det var ännu värre gjorde jag en lista istället.

Karaktärer i olika serier som jag identifierar mig mest med:
Friends - Chandler
That 70's show - Hyde
Six feet under - Claire
South park - Kenny
Nalle Puh - Nasse 


Så nu kan jag slänga det pappret och lite av den forna ordningen skrapas fram.

No comments:

Post a Comment