Pages

Tuesday, November 7, 2006

Raggarbarn

Jag hade ett samtal med två lokala småpojkar genom ventilen till tvättstugan.
- Är du svensk?
- Ja.
- Gillar du Ultima Thule?
(Hjälp, rasistbarn, tänker jag)
- Nej.
- Gillar du Eddie Meduza?
(Aha, det är bara raggarbarn.)
- Nej.
- Vad gillar du då?
- Öööh.... Björk.
- Va?
- Björk, det är en tjej från Island.

De försvinner från fönstret och jag hör att de smyger in och mot mig. "Freeze" skriker en och siktar på mig med en sax.
- Är du lebb?
- Vadå, ser jag ut att vara det?
- Nej, jag bara frågar.
- Känner du någon bög?
- Inte vad jag vet.
- Du är bög, säger den ena killen till den andra.
- Nää!

När vi gått ut och jag är på väg hem ropar de:
- Har du legat naken med någon?
- Vilken fråga, det säger jag inte! skriker jag tillbaka och rundar hörnet till mitt hus.
Jag ser mig om, för att kolla om de följer efter mig.
Det gör de inte.
Utandning.

No comments:

Post a Comment