Pages

Monday, July 28, 2008

Onlinediagnoser


Hur förbereder man sig när man ska till psyket och vill be om att någon gör någonting för att man ska kunna få en ordentlig diagnos? Det sjuka är att det ofta är bra att göra en stor del av arbetet själv, men låtsas om att man inte vet något om något utan bara hinta om saker för att styra allting i rätt riktning.

Man kan inte säga "jag tror att jag är bipolär",
då slår det bakut direkt och man får en aggressiv blick som säger att man inte ska tro att man vet mer än läkaren.
Istället ska man säga "jag har ju haft lite problem med att mitt humör svänger upp och ner" (undvik ordet mani) "ibland blir jag liksom så glad att jag glömmer bort att sova och äta, har en massa energi som jag inte vet vad jag ska göra av".

Ja, så en skojsigare del av mina förberedelse har varit att göra tester på internet. Jag har någon fetisch för alla typer av tester där man klickar i saker och får svar på vilken kändis man är eller borde vara ihop med, eller vilken superkraft man skulle haft om man hade någon. Men mina favoriter framför allt annat är givetvis psyktesterna. Allt man kan sätta "psyk" framför är intressant för mig.


 
-----------------------------------------------------------------------------------------
Jag började med bippotest för att det ju var det jag egentligen skulle göra. Hittade två stycken som verkade vara bland de mer seriösare och fick ett resultat som enligt just de testen säger att jag utan tvekan är bipolär. 
 -----------------------------------------------------------------------------------------


 När jag ändå höll på finns det ju en mängd andra snaskiga saker att gå igenom. "Severe social anxiety" var inte så chockerande.. kanske att det står "very" framför i så fall.




 Åh, jaaa! Aaah, personlighetsstörningar också. mmmm...




Schizoid, så hett!

 -----------------------------------------------------------------------------------------

Och så något lite tråkigare, förutsägbart.
Men det är ju roligt att det står "needs things to be extremely clean".



No comments:

Post a Comment