Pages

Monday, May 8, 2000

Bilden ja. Bilden suck. Bilden flämt. Bilden hjälp. BILDEN!... bildarbetet stön och gnäll.
Vi satt där i bildsalen. Läraren räknade upp alla redovisat sitt konsthistoriearbete. Alla utom jag.
Några timmar senare högg någon tag i min axel, det var hon. Hon försökte skaka vett i mig.
Stirrade mig stint i ögonen, "Du kan ju inte få IG i bild heller. Eller hur?"
Och L verkade bli helt upprörd och började plötsligt gasta i mitt vänsteröra: "Nää, du kan ju inte få IG heller!!"
"..För jag menar, dina bilder är mycket mer avancerade än de flestas."
   
Hon sa att redovisningen inte behöver vara så märkvärdig, huvudsaken är att jag gör den... nu blir jag i alla fall tvungen att försöka orka. Jag blev en aning rörd av att någon kunde bry sig så mycket om mina betyg. Om jag får IG i alla fall nu vågar jag nog aldrig visa mig i bildsalen igen.
  
L kom på en sak idag. Hon kom på att man på frågan: "Hur mycket är klockan?" Kan svara: "Det är olika."

Jag kom också på en sak. Att om man hittar några tappade pengar och ska fråga någon om det är den personen som har tappat dem så ska man fråga: "Har du några pengar?" i stället för att fråga "Har du tappat några pengar?"
Hittade nämligen två guldtior ute som jag var rätt säker på min systers. Då blev det såhär:
"Har du några pengar?"
"Nej."
"Så det är inte du som har tappat 20kr på grusgången då?"
"............ jo, det kan det nog vara."
"Men du hade ju inga pengar!"
".... jamen, jag trodde ju att du skulle låna!!!"

No comments:

Post a Comment