Pages

Saturday, May 13, 2000

Genialt i viss mån

Jag har sålt fiskekort till någon som turligt nog pratade svenska. Det kan vara krångligt annars. Som när jag skulle säga "eka" eller "båt med åror" till en tysk en gång. Och idag känner jag inte för att krångla.

Det var krångligt nog att värma mikropannkakor till 7 personer. Jag är väldigt opraktisk, men mest lat. 
Hade lust att säga: "Om det är någon som vill ha några motbjudande, slabbiga, mikrovärmda pannkakor tillverkade i rullbandsfabrik så får ni ta er nu."
Men det gjorde jag inte. Jag hade säkert bara vrickat till det och sagt fel ord ändå, det brukar bli så om man tänkt ut en sådär lång mening.

På baksidan av Jonas Gardell-boken står "läs den innan den läser dig!", vilket jag tycker är genialt i viss mån.

No comments:

Post a Comment