Pages

Thursday, May 11, 2000

"Klaustrofobi", censurerad eller ärlig

Varje morgon när jag anländer till Staden och halvslumrande och trött så jag nästan spyr genom en suddig hinna av gäspningstårar skymtar planschen vid bilaffären som det står "Saab klaustrofobi" på, tänker jag att man skulle kunna klippa ut ordet "klaustrofobi" och tejpa upp i mitt tak. Det skulle jag gärna göra.
...Eftersom jag hamnat i en aningens 1984-liknande tillvaro där sanningsdepartementet är ute efter mig med kallocain-sprutor, tänker jag censurera bort torsdagen den 11 maj i min internetdagbok rejält.

En typisk dag då man borde sopa ärligheten under mattan.
Jag borde bara gömma mig någonstans och andas lite tystare, så att ingen blir upprörd. (Paranoia ja, men det är fan inte mitt fel.)

No comments:

Post a Comment