Pages

Thursday, December 18, 2003

Förebygga sammanbrott med sammanbrott

Jag bestämde mig för att fylla en anteckningsbok med vad som helst, bara den fylldes. Det har kommit in på en oerhört svart bana.
Jag är inte galnare nu än jag var förra veckan, i somras eller förra året, jag bestämde mig bara för att släppa ut saker. De senaste två åren har jag sminkat över allting. Sandpapprat, förfinat, dolt, pressat undan. Det har börjat skrämma mig nu, bristen på något äkta och ohämmat.

Jag var inte särskilt beredd på vad som skulle komma ut. Medan jag skriver, ritar och klistrar är det okej, men när jag tar pauser och ser på det mår jag genast dåligt. Jag blir darrig och det börjar brusa i huvudet när jag får tid att tänka. "Var fan kommer det där ifrån?"

Men jag kan inte bara sluta nu, jag tror det skulle vara mer ohälsosamt än att gräva i det.
Det är möjligt att jag får ett stort sammanbrott, men om jag fortsätter att censurera mig för både mig själv och andra kommer det antagligen bli ett ännu större sådant senare.

No comments:

Post a Comment