Pages

Sunday, March 26, 2000

Klockan 03:30
Mamma kan inte sova för att jag springer omkring och knarrar i dörrar. Hon vajar ut från sitt sovrum, blänger ut i det obehagliga ljuset och utbrister argsint:
"Hur mycket sover du egentligen??!!"
   
Jag? Sömn? Äh, jag vet inte, det har jag aldrig tänkt på. Är det natt nu?
Jag sover när jag är trött och är vaken när jag är pigg bara, helt enkelt. Jag för inget schema, och jag lägger sällan sånt på minnet. Men dagarna jag inte är i skolan brukar jag nog sova till runt halv 10, gå och lägga mig en stund vid 1-2, och en stund vid 5-6. Sedan halvsover jag lite vid 8 och gör sedan allt det som jag tänkt att jag skulle göra under dagen.

Det börjar bli sent nu, söndagskväll, men jag låtsas om att jag inte ska till skolan i morgon. Det går, om man flänger runt och gör massa saker hela tiden.

Dagens dummaste replik:
"När jag var liten trodde jag att vi var norrmän." - syster

No comments:

Post a Comment