Pages

Friday, March 24, 2000

P.g.a. psykisk och fysisk utmattning, och sedan flera veckor tillbaka ihållande ont i magen som mycket troligtvis har med stress att göra, stannade jag hemma.
Men vilade gjorde jag inte, tvärtom. Jag städade, dammsög, vädrade, vattnade blommor, skrev ett arbete om Darwin, möblerade om på väggarna, började skriva en gloslista som inte har med skolan att göra.
Allt detta gjorde jag fast jag var så trött att benen nästan vek sig under mig. Jag skulle nog vilja påstå att jag var hysterisk där ett tag, manisk.

Tillslut pajade jag ihop och fick en gräslig huvudvärk. Jag började bråka med min syster över någon liten struntsak och det slutade med att jag, rätt så mycket utan någon anledning man kan förstå sig på, tog ett glas och slängde in det i väggen... eller ja, jag vet inte var det träffade någonstans, köksfönstret var fullt av glassplitter. 

Man kan ju tro att jag mår dåligt på något vis.

No comments:

Post a Comment