Pages

Thursday, March 16, 2000

Våldsam tyska igen

På tyskan fortsatte L och jag vårt lilla krig. Hon frågade:
"Vad skulle du göra om jag bröt av din linjal?"
"Jag vet inte. Ta någon penna ur ditt pennfack och bryta av den kanske."
    L bryter av min linjal
"Oj förlåt!... det var inte meningen!"
    Jag vänder mig mot L:s pennfack, men ångrar mig
"... äh, jag är inte så aggressiv idag."

Men hon insisterade på att jag skulle hämnas och bad mig att bryta av tuschpenna med smalt stift. Jag hade inte lust, men hon tog min blyertspenna och sa att hon skulle bryta av den om jag inte bröt av hennes penna. Så jag försökte i alla fall bryta av hennes penna, men det gick inte för den var för seg. Jag klippte i den med sax. Det gick inte, så jag fick den istället. Som hämnd.   

No comments:

Post a Comment