Pages

Thursday, July 13, 2000

Jag vet inte varför jag inte sover

Jag vet inte riktigt varför jag inte går och lägger mig. Klockan är över tre. Jag letar efter någonting, men jag vet inte vad. Citat. Något komplett. Något sammanfattande av allting. Jag vet inte vad jag hade tänkt mig. Svaret på hela frågan livet, eller kanske försöker jag fånga något som är borta.
Något som var förr, som jag nästan har glömt. Inte vet jag. Vad jag gör.

Jag saknar förr. Inte för att det var bättre då, man saknar bara det man tappat bort. Jag har tappat bort min förra värld. Och om den är något att sörja vet jag egentligen inte. Jag vet inte hur jag ska beskriva den heller, eller vad jag skulle kalla det här. Det är bara något som inte är som då. Men så är det ju alltid. Igår är inte ens idag.


Nu vill jag skapa. Någonting vackert, eller någonting som betyder något. Betydelse ja. Något med mening någonstans. Men jag är trött och i morgon är en ny dag då. Som vanligt. Bara vanligt, och ingen mening. Som vanligt.
Troligtvis finns inte ens mening, bara vissa saker som är viktigare än andra. Som känns viktigare än andra. Men vad det är har jag ingen aning om. Jag skulle vilja veta.

Ska jag sova i TV-rummet?... Jag ska i alla fall sova med kläderna på, det gör jag ofta nuförtiden. Antingen för att jag är för lat för att ta av mig dem, eller för att jag inte är riktigt säker på att jag vill sova, och det känns som om jag sover lite mindre om jag bara lägger mig som jag är.

No comments:

Post a Comment