Pages

Friday, July 7, 2000

Silverstol

Nu ska jag gå upp. Nej varför då. Jag ligger här hela dan, vad gör det?
Men vad var det för ljud som plötsligt dunkade nere i stereon.
"Never knew we were living in a world with a mind that could be so sure / never knew we were living in a world with a mind that could be so small..."
Jag hoppade upp ur sängen, sprang ner och började sjunga och dansa runt och systern bara stod och stirrade.
    Silverchair... sommaren 1999. Öland. Borgholm.... Hon....Kroppkakebagarn, sjömannen, anticimex. Oasis-solglasögonen och min systers: "Men ta av dig de där! Du ser ut som en fluga!!" Min blodiga tå. Rollerbladesisen, spottgubben, stockholmaren som blivit överfallen av en blodhund.... Öland... Hon...

Henne har jag inte pratat med sedan... Och ingen annan heller.
    .... Min syster spelar mina gamla skivor.. Jag kommer nästan ihåg vem jag var på den tiden.

No comments:

Post a Comment