Pages

Saturday, October 5, 2013

De är tre. Du är den äldsta.
Du är den äldsta av de som fortfarande kan påverka mig så pass mycket.
Jag trodde jag dog av lycka när jag förstod att du känner likadant.
Jag dog av lycka över hur sorgligt det är.
Att du tycker det också.
Vi kunde ha haft det bättre.
Jag är så glad över att du har haft det lika dåligt som jag.

Jag antar att vi tog en taxi senare.
Jag låg lutad mot min väns huvud och tårarna rann nerför näsan.
Hade klämt in ett:
"Du tror att problemet här är att jag är feminist?" strax innan ett par poliser dök upp och förde ut en stökig individ därifrån.
Jag trodde att det var Sercuritas först.

Hon sa att det inte var mitt fel.

"Jag brukade tänka att jag var släktens svarta får."
"Jag med, om mig."
"Men det var inte vi, det var omvärlden."
"Jag vet."

No comments:

Post a Comment