Pages

Tuesday, October 8, 2013

Exquisite corpse

So what? Jag är intresserad av surrealism och tänker föräta mig på Snickers medan jag leker en språklig variant av exquisite corpse för mig själv. Vad gör du som är så himla mycket bättre?

Lekens regler: använd wikipedias slumpgenerator, plocka ut en fras ur varje artikel och pussla ihop dessa fraser till en obegriplig berättelse.


För en ung publik:

En av de elva distrikten i Detroit, det administrativa centrumet för sökmotorer, mottager interstitialvätska från aborterade foster. Dess skelett är relativt mjukt med 22.412 passagerare per dag.
Mördarmysterium och romantik i ett tvåpartisystem!

Fängelset i Karibiska havet, detta försvarssystem med en areal på fyra kvadratkilometer, förstördes under revolten 1916.

En religiös TV-kanal var en av få resterande exempel på småskaliga, utomjordiska världar.
Utmanande teorier som stöder hälsosamt leverne.

En tragikomisk berättelse.
En återvinningsavgift för elektroniskt skräp större än min kropp.
Den äldste sonen började med illegala droger som ecstasy och kokain.
Sanningen ligger latent i varje människas medvetande, omgivet av sand.

No comments:

Post a Comment