Pages

Monday, October 7, 2013

Getingboet

- Om du städar ute på balkongen får du inte slänga getingboet, jag ska ta in det sen!
- Japp, spara getingbo.

Inte tillstymmelse till förvåning.
Vi är roliga.

Jag har en hylla i mitt vitrinskåp tillägnad naturvetenskapen. Men precis innan jag somnade, då när man tänker som allra bäst, kom jag på tanken att sätta upp det i taket.
Man får göra sånt när man är vuxen, bor själv och redan räknas som lite underlig.
Det vore intressant att se om man någonsin kommer ifrån sina försvarsinstinkter när man ser ett getingbo. Jag kan behöva plötsliga inslag av fight or flight i dimman. Bli skrämd ibland så jag vaknar till.

Att ta ner det där getingboet är något jag sett fram emot så länge att jag inte vill göra det. Jag vill fortsätta att se fram emot det. Det sitter så stabilt att det inte bara går att rycka ner lite snabbt, jag kommer behöva använda en kniv. Det kommer bli fantastiskt.

No comments:

Post a Comment