Pages

Saturday, April 29, 2000

3 kvadratdecimeters nålområde

Jag tappade en nål på golvet, och av bara farten hittade jag ytterligare 7 tappade nålar på en yta av bara runt 3 kvadratdecimeter när jag skulle leta rätt på den.  
Var det ett speciellt område, eller är heltäckningsmattan lika full på insnorda knappnålar överallt?
    
Jag drömde väldigt mycket.. om en massa text och någon tidning. Och nått som fastnat av röran är att det kommit en ny film som heter "Ida witch project".  Men det kan hända att det är sant, och inte bara något jag drömde. Jag misstänker att det var något jag läste i Aftonbladet igår kväll.
    
Till frukost tittade jag på Utan Fruktan, som vi har inspelad. Fan vad jag älskar den filmen!!!! Jag kände mig helt tagen sedan, fast jag sett den flera gånger innan. Kom in i en poetisk sinnesstämning och var tvungen att bara sitta på balkongen och titta.
    Till kvällsmat läste jag ut Xerxes av Björn Runeborg. Gillar den skarpt. Påminner om Allis med is på nått sätt. Kanske mest för att den ger mig samma känsla. Jag liksom kommer på att jag faktiskt är ung fortfarande, till och med barn kallas det nog, och inte 64 eller vad jag nu i vanliga fall tror att jag är.

21:17: Den där CD-skivan jag skrev om igår är det visst pappa som har misshandlat, eftersom den var fräck nog att inte fungera.
Mamma föreslog att jag skulle ha den till väggklockan som bara är en klocka med maskineri och visare nu. Resten (som var några krusiduller med gäss och blommor i gips, om jag inte minns fel) gick alltid sönder lite när den trillade ner i golvet vid häftig stängning av dörr.  Tillslut blev jag så förbannad, när en gås halshöggs efter att jag limmat flera gånger, att jag gick ut på balkongen och slängde ner hela skiten därifrån.  Själva klockan klarade sig.
    
Jag tog CD-skivan och gick ner och diskade den med diskmedel och tvättsvamp för att få bort bläckpennestrecken. Det var roligt för att det kändes så udda. Jag diskade andra sidan också pga det.
    
Pappa hade tydligen fortfarande något ouppklarat med den där Cd-romskivan, för han var nära att knäcka den mitt itu när den dök upp framför näsan på honom (mamma skulle skicka över den till hans kusin som satt på andra sidan datorn, för att han skulle få loss visarna på rätt sätt). Mamma hann hindra honom, och nu hänger en CD-klocka på min vägg.
Visarna syns dåligt, de är vita och röda, målade med någon gummiaktig färg man egentligen ska kladda på tyg med. Vet dock inte vilken färg som skulle synas bättre, CDn är ju trots allt regnbågsfärgad.  

No comments:

Post a Comment