Pages

Thursday, April 6, 2000

I en kvart förvirrade jag omkring med en stor pensel i näven. Sedan gick jag ner till mamma och sa: "Kan jag få ett jä...ttestort papper?" (Sa nästan "jävla papper".)   Jag fick ett A3. Det tejpade jag upp på väggen på ett konstigt sätt, skreksjöng till Nirvana och strök på lite vattenfärg här och lite vattenfärg där.
Så får man utlopp för vansinne. Helst hade jag velat slå sönder hela mitt rum eller nått annat lite mer våldsamt. Men det här är mer sansat, mer disciplinerat, det är så man ska göra.

Resultatet: lite cerise, grönt och blått, svart i kanterna, en spindel, några kryss och några ringar, en klocka, ganska många An av någon anledning, en rutig fisk och nått annat konstigt djur, en 7a och en 4a, en hattliknande figur i bakgrunden, ett förbudsmärke i gult, lite prickar, ett brett rött streck.... sedan kan jag nog inte identifiera så mycket mer.  Den heter "Utlopp".

No comments:

Post a Comment